Web Design Romania | Bancuri, Glume, Poze | Electrostimulare | Web Hosting - Gazduire site | Advertising, Productie Publicitara | Cabinet Avocatura

19 Nov Top Stiri

Campania Cosmote

    Romania duce lipsa de multe lucruri, dar nu de investitii in piata telefoniei mobile. Iar companiile de telefonie mobila sunt foarte ocupate cu publicitatea, mai ales acum, in preajma sarbatorilor. Campanii peste campanii, oferte peste oferte, si multe minti luminate care gandesc cu atentie strategiile de promovare.

    De curand, pe piata a aparut un nou jucator, si anume Cosmote, care incearca sa recladeasca ruinile lasate de defunctul Cosmorom. Cosmote intra pe o piata deja impartita intre Orange si Connex Vodafone, ambele companii avand si puternice campanii publicitare de sarbatori. Cei de la Connex sunt ocupati de rebranding, sau co-branding, mai bine zis, din moment ce Connex are voie sa foloseasca marca Vodafone abia dupa jumatate de an de la cumparare. Rebrandingul este o operatiune mai mult decat dificila. Este si foarte sensibila, brand-ul Connex fiind foarte puternic in Romania, foarte bine reprezentat si intiparit in mintea consumatorilor. Dizlocarea imaginii Connex si inlocuirea ei cu Vodafone poate avea riscuri. Ideea de a merge “Impreuna” si de a lansa pachetele “Familly” pentru a sustine aceasta idee va fi, probabil, eficienta.
Si campania Orange de sarbatori e bine realizata si mentine linia impusa de campaniile lor. Zapp lanseaza “1 cent”, incercand astfel, de fapt, o relansare. Intrarea pe piata a Zapp s-a facut in conditii similare ca cea Cosmote. Doar ca Zapp nu a reusit sa faca un challenge real. Atu-ul celor de la Zapp era solutia corporate si nu serviciile oferite utilizatorului individual, aceste servicii fiind deja satisfacute de cele doua companii deja existente. Drept urmare, Zapp nu a reusit sa acapareze un segment de piata relevant.
In schimb, Cosmote fac un challenge real, incercand sa creasca si sa obtina un segment de piata cat mai mare. Oferta lor marseaza pe preturile extrem de scazute, ceea ce nici o companie de telefonie mobila nu a facut pana acum. De exemplu, in cazul cartelei pre-pay, tarifele sunt cu pana la 47% mai mici decat ale concurentei. Tariful pentru un minut de convorbire este de 16 centi, indiferent de intervalul orar si de numarul apelat, iar cel pentru un SMS de 5 eurocenti/mesaj. In plus, utilizatorii Cosmote vor beneficia de un pachet de 100 de mesaje scrise contra unei taxe lunare de 1,5 euro.

    De asemenea, la fiecare incarcare a cartelei, Cosmote ofera 20% bonus. Si in privinta abonamentelor Cosmote anunta cele mai mici tarife de pe piata, pornind de la 3 euro pe luna. Deci, Cosmote a identificat o strategie ce nu a mai fost exploatata pana acum. Aplicand o campanie corporatista, asemanatoare cu cea a Cosmote Grecia, se incearca o suprapunere de identitate peste vechiul Cosmorom. Singura problema ar fi ca cei de la Cosmote au fost acuzati, mai mult sau mai putin fatis, ca ar copia Connex. O posibila explicatie ar fi ca aceasta identitate exista de ceva vreme in Grecia, si este doar importata in Romania. Dar, la o simpla comparatie a site-urile Connex si Cosmote,foarte multi ar fi deacord ca la mijloc nu prea poate fi vorba de o simpla coincidienta. Ramane de vazut ce se va intampla in continuare cu Cosmote si cum vor evolua pe piata romaneasca.
Sonia Lodi, BizWords.ro

Aboneaza-te acum

si primesti gratuit in fiecare zi ultimele stiri

Nume:

E-mail:

Cosmetice Profesionale

S.C. Chic Salon SRL Sediu central: str. Racari nr.16, apt. 17, sector 3 Bucuresti Telefon Mobil: 0723.561.950 Telefon Fix/Fax: 021.310.44.35 Email: contact @ luxbeauty.ro

http://www.luxbeauty.ro

Think Strategic, Act Creative!

Solutii complete de Web Design&Development, E-Business si E-Commerce

http://www.kennomedia.ro