Web Design Romania | Bancuri, Glume, Poze | Electrostimulare | Web Hosting - Gazduire site | Advertising, Productie Publicitara | Cabinet Avocatura

22 Nov Top Stiri

Reteta financiara a meciului Steaua:Rapid

Drepturile de televizare, sponsorii, incasarile din bilete au fost sursele financiare care au intregit performantele echipelor romanesti in Cupa UEFA. In general, banii incasati au fost insa cheltuiti pe primele de joc.

 

Antena 1 a cumparat de la Clubul Rapid Bucuresti drepturile de televizare ale meciului din 30 martie, pentru 210.000 de euro. O suma relativ mica, sub jumatate din cat i-a oferit Stelei Realitatea Media, pentru o transmisie live pe Realitatea TV: 500.000 de euro. Oricum, cele doua oferte au depasit cu mult cat anuntase ca poate da Televiziunea Romana, recunoscuta pentru cele doua caracteristici ale modului cum negociaza - agresivitatea si “ariciul la buzunar”: 300.000 de euro pentru ambele meciuri. Controversele din jurul ofertei Realitatea au fost amplificate de faptul ca, inaintea confirmarii oficiale, mass-media au vehiculat ideea ca postul lui Sorin Ovidiu Vantu ar fi oferit, in negocierile preliminare, un milion de euro pentru ambele partide. Ulterior, Gigi Becali declara presei ca Realitatea Media i-ar fi facut o oferta de 480.000 de euro, pentru returul din sferturi si urmatorul meci din semifinale, de pe teren propriu, in cazul in care Steaua trece de Rapid, in sferturi. Realitatea TV nu a confirmat aceasta informatie. A spune ca suma oferita, de 500.000 de euro, este mai mult decat dublul celei oferite pentru transmiterea turului sfertului de finala UEFA romanesc, de catre Antena 1, ar fi incorect. In aceasta suma intrau inclusiv drepturile de televizare ale prezumtivului meci de la Bucuresti, din dubla mansa a semifinalei in care se va fi calificat echipa din Ghencea, in timp ce Rapid nu angajase astfel de “contracte futures” ori nu au fost cunoscute public.

 

Desi s-au decis invingatorii cursei pentru castigarea drepturilor de televizare, “jertfele” sunt considerabile, din punct de vedere financiar, si ele se vor materializa intr-o victorie pe termen lung, din punctul de vedere al imaginii si audientei, daca trendul ascendent al fotbalului romanesc va continua. Altfel, interesul publicului microbist va scadea mult, si ratele de audienta odata cu acesta.

 

Sa amintim ca, pentru transmiterea meciului tur Steaua Bucuresti - Betis Sevilla, TVR 1 a platit intre 50.000 de euro si 60.000 de euro, iar turul meciului dintre Rapid Bucuresti si Hamburger SV a fost transmis de Antena 1 pentru 150.000 de euro. Acum, efortul facut de Realitatea TV pentru transmisia meciului retur, Steaua - Rapid, este considerabil. Criticat de concurenta pentru lipsa de experienta in transmisiuni fotbalistice live, postul TV Realitatea a anuntat ca un italian, Popi Bonnici, regizor cu experienta de Liga Campionilor si Formula 1, facuse deja o prima vizita pe stadionul National, dupa ce condusese transmisia meciului din Liga Campionilor, Juventus - Arsenal, dupa care a revenit in Romania, pentru transmisiunea TV a meciului retur din Bucuresti.

 

In fotbalul romanesc intra tot mai multi bani

 

Fapt imbucurator: sumele cheltuite de televiziuni, la dubla bucuresteana din sferturile de finala ale Cupei UEFA, depasesc cu mult “scorurile” de transmisie de la meciurile de pana acum, din campionat si din cupele europene. Aceasta inseamna ca putem presupune ca se vor investi mai multi bani, si rezultatul ar trebui sa fie continuarea cresterii performantelor sportive, pe fondul prosperitatii beneficiarilor, adica a cluburilor de fotbal.

 

Deocamdata, insa, mare lucru nu le-a ramas cluburilor: UEFA nu premiaza participarea echipelor in fazele superioare, cu doua exceptii, si majoritatea banilor castigati din drepturi de televizare au fost platiti jucatorilor celor doua echipe, in prime de joc.

 

Din punct de vedere media, chestiunea comporta aspecte interesante. Transmisia realizata de Realitatea TV este o premiera. Pana acum, meciurile de fotbal erau transmise de posturi de televiziune generaliste, cu raspandire cvasinationala. Ceea ce a determinat CNA sa deplanga transmiterea returului de catre o televiziune de nisa, pentru ca astfel meciul nu poate fi urmarit decat de 40%-45% dintre telespectatorii romani caruia i s-ar adresa. Realitatea a calificat interventia CNA ca fiind “de natura sa influenteze negativ negocierile in derulare” pentru meciul retur. Realitatea TV a sustinut ca nu ar fi cu nimic mai prejos decat marile posturi de televiziune, din punctul de vedere al acoperirii nationale, deoarece “in mediul urban asigura o acoperire de 82%, iar la nivel national acoperirea este de 67,2%”.

 

Meciurile aduc audienta record la tv

 

Pe de alta parte, Antena 1 a explicat ca 200.000 de euro platiti pentru transmisia meciului Rapid-Steaua, din 30 martie, reprezinta cea mai mare suma oferita de acest post de televiziune, dupa cea platita pentru meciul Atletic Bilbao - Steaua Bucuresti, din decembrie 2004 - 120.000 de euro. Antena 1 a explicat ca incearca sa scoata 80%-90% din valoarea acordului cu Rapid Bucuresti prin contracte de publicitate, avand in vedere ca meciurile au fost difuzate in prime-time, cand audienta poate sa treaca de 30 de puncte de rating.

 

Asemenea perspective au determinat, de altfel, Realitatea TV sa-si tripleze tarifele pentru publicitatea difuzata in momentul meciului, in conditiile in care acestea nu depasesc jumatate din tarifele practicate de Antena 1. Despre tarifele Antena 1 se spune ca au fost duble fata de cele practicate in mod normal de aceasta televiziune la un meci de fotbal transmis in direct. Un lucru este sigur: cel mai mare buget de publicitate a fost oferit, in timpul acestor meciuri, de noul spot Pepsi-Cola.

 

Totusi, chiar in conditiile cresterii substantiale a sumei de bani castigate de cele doua cluburi in urma transmisiilor televizate, in acest sezon european, in Cupa UEFA, patronul clubului Rapid, George Copos, sustine ca, in Romania, se poate castiga din fotbal doar intr-o singura varianta, “aceea a participarii echipei in Liga Campionilor. Acolo sunt bani adevarati. Din Cupa UEFA nu ramai cu mare lucru. Am facut socoteala pentru campania din toamna trecuta, si nu ne-am ales cu cine stie ce”.

 

De ce nu castiga cluburile bani? Un prim motiv ar fi acela ca UEFA nu premiaza cluburile care participa in fazele superioare (grupe sau primavara europeana) ale Cupei UEFA. Doar participarea in Liga Campionilor, incepand cu faza grupelor, este motivata financiar, cu sume tot mai mari. Astfel, pentru calificarea din grupe, se ajunge la sume care pot influenta la modul serios starea financiara a respectivelor echipe. Mai ales daca ele sunt din .

 

 La fel de adevarat este faptul ca s-au nascut mari forte ale fotbalului european, ca Real Madrid, Manchester United, FC Barcelona, AC Milan sau Juventus, cluburi care-si permit sa cumpere jucatori de valoare de pe intregul mapamond. In contrast, numai cele doua finaliste ale Cupei UEFA sunt premiate: invinsa cu 2,1 milioane de euro, iar invingatoarea cu 3,7 milioane de euro. Un al doilea motiv, explica George Copos, ar fi ca banii nu ar avea de unde sa vina, “dar nici oamenii care ar trebui sa-i scoata nu sunt in stare sa faca asta”. Concret, arata Copos, “in strainatate, drepturile de televiziune acopera 70% din bugetul unui club. La noi, nu se ajunge nici la 10%. Cu biletele este la fel. Un abonament pe Giulesti costa doi euro. Un mizilic. Daca puneam 100 de euro, nu stiu cati suporteri mai veneau la stadion”.

 

Avand casa de bilete inchisa, la ultimele doua meciuri din campionat, de pe Stadionul National - etapa a XVI-a, Steaua - FC Arges, si etapa a XVIII-a Steaua - Politehnica Timisoara - clubul din Ghencea a castigat aproximativ 400.000 dolari. La un meci de Cupa UEFA, clubul Steaua a incasat, pentru un bilet, 20 RON la peluze, 30 RON la tribuna a doua, 50 RON la tribuna intai si 100 RON la tribuna zero.

 

Banii castigati de Steaua, din doua meciuri de campionat la care a avut casa de bilete inchisa, arata ca, daca se joaca fotbal adevarat, cuantumul banilor incasati din bilete poate totusi sa creasca. Un alt motiv pentru care se mai afirma ca din fotbal nu se poate face profit este ca nu avem manageri adevarati. Lucru recunoscut si de George Copos, care-si doreste un astfel de om, cu stiinta de a face din spectacolul fotbalistic un business.

 

Grosul banilor s-a dus pe prime

 

Banii primiti de la televiziuni, in acest sezon european, nu au intrat in vistieriile cluburilor, pentru ca marea majoritate a acestor sume au fost platite jucatorilor, ca prime de joc, ca urmare a calificarii pana in sferturile de finala ale Cupei UEFA. George Copos, spunea inainte ca Rapid sa elimine pe Hertha Berlin: “Am dat 170.000 de euro, in prime pentru calificarea in primavara europeana, iar daca Rapid trece si de Hertha, voi da o suma de peste 250.000 de euro. Ma intereseaza mult rezultatele din Europa”. La finalul partidei de pe stadionul Giulesti, din turul semifinalei Rapid - Steaua, Copos a declarat ca prima echipei sale, pentru calificarea in semifinalele Cupei UEFA, va fi de jumatate de milion de euro. “Voi merge, inaintea meciului retur, in vestiarul jucatorilor si le voi arata un plic cu 500.000 de euro. Acesta va fi stimulentul lor pentru a invinge”, a declarat George Copos. Initial, Rapid anuntase o prima cumulata de 400.000 de euro, pentru calificarea in faza semifinalelor.

 

Pe de alta parte, primele anuntate de cele doua cluburi, in cazul calificarii in sferturile de finala ale Cupei UEFA, inainte de meciurile Rapid - Hamburger SV si Steaua - Betis Sevilla au fost: Steaua - 15.000 de euro pentru fiecare jucator si Rapid - 300.000 de euro in total.

 

Incasari estimate, din vanzarea biletelor, pentru Steaua Bucuresti, in sezonul 2005 - 2006, in Liga Campionilor si in Cupa UEFA

 

Meciul   Nr. Spectatori    Incasari estimate

                        (RON)

Steaua - Shelbourne       10.000  300.000

Steaua - Rosenborg       15.000  450.000

Steaua - Valerenga        14.000  420.000

Steaua - Lens    20.000  600.000

Steaua - Halmstad         25.000  750.000

Steaua - Heerenven        50.000  1.500.000

Steaua - Betis   50.000  1.500.000

Total     184.000 5.520.000

 

Nota: S-a luat in calcul un pret mediu de 30 RON/bilet.

Sursa: “Bilant”

 

Incasari estimate, din vanzarea biletelor, pentru Rapid Bucuresti, in sezonul 2005 - 2006, in Cupa UEFA Sponsori

Meciul   Nr. spectatori     Incasari estimate

                        (RON)

Rapid - Feyenord           20.000  400.000

Rapid - Rennes  15.000  300.000

Rapid - PAOK Salonic    13.000  260.000

Rapid - Hertha   20.000  400.000

Rapid - Hamburg            20.000  400.000

Total     88.000  1.760.000

 

Nota: S-a luat in calcul un pret mediu de 20 RON / bilet.

Sursa: “Bilant”

 

Steaua: 4 - 5 milioane euro/an Rafo - 1 milion de euro pe sezon:

Nike

Orange

Ines

Siveco

Buderus

Grand Casino

 

Sponsori Rapid: 4 - 5 milioane euro/an

Lukoil

La Dorna

Dacris

Ana Holding

Fiat

Lotto

Coca-Cola

OMV

Connex-Vodafone

Resort & Tourism

Den Braven

Crowne Plaza

Rol

Eurolines

 

Dupa cum se observa, in privinta numarului de bilete vandute, Steaua Bucuresti este net avantajata. Castigurile estimate din vanzarea biletelor ar fi de peste trei ori mai mari, in primul rand pentru ca Steaua a facut, odata cu meciurile cu Heerenven si Betis, trecerea de la stadionul din Ghencea la stadionul National, ceea ce, in numar de spectatori, a insemnat un salt de la maximum 25.000 de bilete vandute la dublul acestei cifre.

Sursa: Bilant

Aboneaza-te acum

si primesti gratuit in fiecare zi ultimele stiri

Nume:

E-mail:

Cosmetice Profesionale

S.C. Chic Salon SRL Sediu central: str. Racari nr.16, apt. 17, sector 3 Bucuresti Telefon Mobil: 0723.561.950 Telefon Fix/Fax: 021.310.44.35 Email: contact @ luxbeauty.ro

http://www.luxbeauty.ro

Think Strategic, Act Creative!

Solutii complete de Web Design&Development, E-Business si E-Commerce

http://www.kennomedia.ro